Klantcontact: Contact met burgers, daar staan we voor
De afdeling Dienstverlening van het CJIB zorgt ervoor dat mensen hun verplichtingen kunnen nakomen op een manier die past bij hun situatie. Dat begint bij het maken van een begrijpelijke brief, een taakgerichte website gecombineerd met een chatfunctie en een digitaal loket. Regelt de burger zijn zaken liever op een persoonlijke manier? Dan staan we hem of haar graag telefonisch te woord.
Het klantcontactcentrum van het CJIB zoekt regelmatig nieuwe medewerkers. De openstaande vacatures hiervoor staan op de websites van Adecco, Randstad, en Startpeople.
Dienstverlening
Onze dienstverlening via de telefoon en chat is persoonsgericht. Dit houdt in dat we naar het totale beeld van iemands situatie kijken. We beantwoorden niet alleen de vraag waarover wordt gebeld, we kijken naar alle verplichtingen die bij ons bekend zijn. Op die manier proberen we iemand meteen verder te helpen. Dat noemen wij persoonsgericht. We willen hiermee voorkomen dat mensen verder in de problemen komen door onnodig oplopende schulden. Wist jij bijvoorbeeld dat je in de meeste gevallen een betalingsregeling bij ons kunt afspreken?
Opleiden en ontwikkelen
Als je bij het klantcontactcentrum start, krijg je een basisopleiding over de meest voorkomende maatregelen, regelingen en vragen. Daarna kijken we samen naar de behoefte om verder te leren. Binnen de afdeling Dienstverlening zijn er veel ontwikkelmogelijkheden op skill- en functieniveau. Denk bijvoorbeeld aan burgers die hun zorgverzekering niet betalen of slachtoffers die contact met ons opnemen over een schadevergoeding die ze ontvangen. In jouw doorontwikkeling sta je niet alleen, je wordt ondersteund door ervaren medewerkers (vakspecialisten). Ook zijn er mentoren die een belangrijke rol hebben in het opleiden en coachen van medewerkers en het bewaken van de kwaliteit.
Door de vele en verschillende werkzaamheden bij het klantcontactcentrum leer je het CJIB snel en goed kennen. Ook zijn er volop mogelijkheden om, als je dat wilt, door te stromen naar andere functies binnen de organisatie.
Stap voor stap continu verbeteren
Onze medewerkers zijn de oren en ogen van het CJIB. Door onder andere de signalen die hen bereiken kijken we of we onze dienstverlening verder kunnen verbeteren. Klantonderzoek wordt hierin ook steeds belangrijker. Innoveren en verbeteren, doen we graag om mensen te helpen aan hun verplichtingen te voldoen op een manier die bij hen past.